سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بلفاروپلاستی پلک پایین در چه سنی انجام می شود؟

در چه شرایطی به بلفاروپلاستی پلک پایین نیاز داریم؟


قبل از اینکه بخواهیم بلفاروپلاستی پلک پایین را انجام دهیم، ابتدا باید ببینیم که آیا کاندید مناسبی برای عمل هستیم یا خیر. بلفاروپلاستی یک عمل جراحی و تهاجمی است. بنابراین، شدت ناهنجاری باید به حدی باشد که پزشک یا جراح تشخیص دهد که می تواند از این روش برای اصلاح فرم پلک پایین استفاده کند.

اصولاً اگر زیر چشم توده یا بافت کیسه مانندی دارید و با لمس آن احساس می‌کنید که حجم چربی زیر پلک پایین است، باید برای بلفاروپلاستی پلک پایین آماده شوید. برداشتن توده های انباشته شده زیر پلک ها جز با جراحی امکان پذیر نیست. زیرا این بافت ها معمولا از چربی و آب ساخته شده اند و باید از پلک تخلیه شوند.

این توده ها با ظاهر چین و چروک زیر پلک بسیار متفاوت است. یعنی افرادی هستند که پلک هایشان هیچ نوع توده چربی ندارد. اما خطوط و چین و چروک های عمیق متفاوتی دارند. روش درمان این گونه افراد متفاوت است و معمولا از روش های غیر جراحی استفاده می شود.

 

بلفاروپلاستی پلک پایین در چه سنی انجام می شود؟


پف و افزایش حجم زیر پلک معمولاً اکتسابی است. یعنی با افزایش سن، چاقی و دلایلی مانند ژنتیک، فرد کم کم این ناهنجاری را زیر پلک خود می بیند. در موارد بسیار نادر، افراد جوان نیز درگیر خواهند شد که ممکن است به دلیل بیماری یا سایر عوارض باشد. اما اکنون بزرگسالان با این مشکل روبرو هستند. بنابراین گروه سنی برای بلفاروپلاستی پلک پایین 35 تا 40 سال به بالا می باشد.

در نتیجه، این روش بیشتر در این محدوده سنی انجام می شود. از طرفی ماندگاری بلفاروپلاستی پلک پایین اغلب طولانی مدت و در برخی موارد دائمی است. یعنی نیازی به تکرار عملیات برای مدت طولانی نیست. زیرا مقدار زیادی چربی برداشته می شود و سال ها طول می کشد تا دوباره این چربی ها زیر پلک تشکیل شوند.

اینها چربی های موضعی هستند که نه تنها در صورت بلکه در سایر قسمت های بدن نیز وجود دارند. از آنجایی که صورت بیشتر در معرض توجه قرار می گیرد، افراد سریعتر متوجه می شوند. مهم ترین نکته این است که این جراحی هم برای افراد مسن و هم برای افراد جوان قابل انجام است و کافی است فرد پوست سالمی داشته باشد و هیچ گونه بیماری زمینه ای نداشته باشد.

 

بلفاروپلاستی پلک پایین چقدر در تغییر صورت موثر است؟


برای درک کامل تغییر صورت خود پس از انجام بلفاروپلاستی پلک پایین می توانید تصاویر و عکس های گرفته شده از نمای جلو قبل و بعد از عمل را با هم مقایسه کنید. در اکثر کلینیک های زیبایی، قبل از انجام هر نوع جراحی روی صورت، تصاویری از اندازه و نوع ناهنجاری گرفته می شود. این عکس ها پس از اتمام جراحی و از بین رفتن تورم با نتیجه مقایسه می شوند.

رزومه خوبی برای کلینیک خواهد بود و جویندگان زیبایی می توانند درک کنند که عمل بلفاروپلاستی تا چه حد باعث بهبود و زیبایی صورت شده است. اصولاً هر نوع تخلف و ناهنجاری که در سطح صورت رخ دهد، هر چقدر هم که بزرگ باشد و قسمت زیادی از صورت را بپوشاند، ترکیب صورت را به هم می زند. در نتیجه اگر برای زیبایی چهره خود هزینه کنید باعث خوشحالی شما می شود و روحیه و اعتماد به نفس خوبی پیدا می کنید.

 

جراحی بلفاروپلاستی در اصفهان نزد دکتر میلاد اعتمادی